Erinnerungen gegen das Vergessen – Spomini proti pozabi

Die Schülerinnen und Schüler der dritten und vierten Klassen der Europaschule St. Michael ob Bleiburg hatten kürzlich die Gelegenheit eine beeindruckende Installation zu erkunden, die sich mit einem traurigen Kapitel der Geschichte Kärntens befasst: der Aussiedlung der Kärntner Sloweninnen und Slowenen während des Zweiten Weltkriegs. Die Ausstellung des bekannten heimischen Künstlers Albert Mesner, die kürzlich auch der gesamte Gemeinderat der Marktgemeinde Feistritz ob Bleiburg/Bistrica nad Pliberkom besuchte, wurde vom Kulturverein KPD Šmihel organisiert und im Pfarrsaal in St. Michael präsentiert.

Der Besuch der Schülergruppe war auch eine Bildungsreise durch ein wichtiges Stück der regionalen Geschichte. Die Ausstellung von Albert Mesner ist eine beeindruckende Momentaufnahme rund um die Ereignisse und Umstände, die zur Aussiedlung der Kärntner Sloweninnen und Slowenen führten, sowie in die Auswirkungen dieses tragischen Kapitels auf die betroffene Bevölkerung. Auch 18 Familien aus der Marktgemeinde Feistritz ob Bleiburg/Bistrica nad Pliberkom und 11 Schülerinnen und Schüler der St. Michaeler Schule wurden damals vertrieben.

Ein weiteres Highlight war die Vorführung des Films „Erinnerungen gegen das Vergessen – Spomini proti pozabi”, der vom Land Kärnten produziert wurde. „Der Film beleuchtet die persönlichen Geschichten und Erinnerungen von Zeitzeugen, die die Aussiedlung erlebt haben, und trägt dazu bei, die historischen Ereignisse aus einer menschlichen Perspektive zu verstehen. Nur wer die Geschichte kennt, kann verhindern, dass sie sich wiederholt“, meint Direktor Danilo Katz, der den Ausstellungsbesuch initiierte.

Die Schülerinnen und Schüler zeigten großes Interesse an der Ausstellung und dem Film und stellten zahlreiche Fragen, um ihr Verständnis für dieses Kapitel der Geschichte zu vertiefen. Durch den direkten Kontakt mit dem Kunstwerk von Albert Mesner und den bewegenden Geschichten im Film konnten sie wertvolle Lektionen über Toleranz, Verständnis und die Bedeutung der Erinnerung in der heutigen Zeit lernen.

Der Besuch der Ausstellung war nicht nur eine Bereicherung für das Verständnis der Schülerinnen und Schüler, sondern auch eine Gelegenheit zur Reflexion über die Bedeutung der Vergangenheit für die Gestaltung der Zukunft. Die Europaschule St. Michael ob Bleiburg setzt damit ein starkes Zeichen für die Förderung von Geschichtsbewusstsein und interkulturellem Verständnis in der Region.

Film:

Učenke in učenci tretjih in četrtih razredov Evropske šole Šmihel so pred kratkim imeli priložnost, da si ogledajo impresivno instalacijo, ki obravnava žalostno poglavje koroške zgodovine: pregon koroških Slovenk in Slovencev med drugo svetovno vojno. Razstavo znanega domačina Alberta Mesnerja, ki si jo je nedavno ogledal tudi celoten občinski svet občine Bistrica nad Pliberkom, je v farni dvorani v Šmihelu organiziralo društvo KPD Šmihel.

Obisk učenk in učencev je bil tudi poučno popotovanje skozi pomemben del regionalne zgodovine. Razstava Alberta Mesnerja je ganljiv posnetek dogodkov in okoliščin, ki so privedli do pregona koroških Slovenk in Slovencev, pa tudi učinkov tega tragičnega poglavja na prizadeto prebivalstvo. Takrat je bilo izgnanih tudi 18 družin iz občine Bistrica nad Pliberkom in 11 učenk in učencev šmihelske šole.

Nadaljnji vrhunec je bila tudi projekcija filma »Erinnerungen gegen das Vergessen – Spomini proti pozabi«, ki je nastal v produkciji dežele Koroške. »Film izpostavlja osebne zgodbe in spomine prič časa, ki so doživele pregon in prispeva k razumevanju zgodovinskih dogodkov s človeške perspektive. Samo poznavalci zgodovine lahko preprečijo, da bi se ta ponovila,« pravi ravnatelj Danilo Katz, ki je bil pobudnik obiska razstave. Otroci so pokazali veliko zanimanja za razstavo in film ter s številnimi vprašanji poglobili svoje razumevanje tega poglavja zgodovine. Z neposrednim stikom z umetnino Alberta Mesnerja in ganljivimi zgodbami v filmu so se lahko naučili dragocenih lekcij o strpnosti, razumevanju in pomenu spomina v današnjem svetu.

Ogled razstave ni bil le obogatitev za razumevanje, ampak tudi priložnost za razmislek o pomenu preteklosti pri oblikovanju prihodnosti. Evropska šola Šmihel želi s tem prispevati k spodbujanju zgodovinske zavesti in medkulturnemu razumevanju v regiji.